Atteikuma tiesības
- Tu
vari izmantot atteikuma tiesības un atgriezt preci 14 kalendāra dienu
laikā no brīža kad esi ieguvis preces valdījumā, neminot atgriešanas
iemeslu.
- Lai izmantotu
atteikuma tiesības, Tev ar nepārprotamu paziņojumu, piemēram, pa pastu
nosūtītu vēstuli vai e-pastu, ir jāinformē SIA „Jāņa ziepes”, juridiskā adrese: Kartupeļu iela 56, Rīga LV-1058, telefons: 29138863,
e-pasts: sale@janaziepes.lv par lēmumu atteikties no pirkuma. Lai
atteikuma tiesību termiņš būtu ievērots pietiek, ja savu paziņojumu par
atteikumu tiesību izmantošanu nosūtīsi pirms atteikuma tiesību termiņa
beigām.
- Atteikuma tiesību
izmantošana beigsies pēc 14 dienām, sākot no dienas, kad Tu esi ieguvis
vai trešā persona, kas nav pārvadātājs un ko Tu esi norādījis, ir
ieguvusi preces valdījumā. Lai izvairītos no pārpratumiem, preces
saņemšanas brīdī pārliecinies vai tā pilnībā atbilst pasūtītajai.
- Ja Tu
atteiksies no šī līguma, SIA „Jāņa ziepes” atmaksās visus no Tevis konkrētā
distances līguma ietvaros saņemtos maksājumus, tostarp piegādes izmaksas
(izņemot papildu izmaksas, kas radušās tādēļ, ka jūs esat izvēlējies
piegādes veidu, kas nav mūsu piedāvātais vislētākais standarta piegādes
veids), ne vēlāk kā 14 dienu laikā no dienas, kad SIA „Jāņa ziepes” tika
informēts par Tavu lēmumu atteikties no šī līguma. SIA „Jāņa ziepes” var
aizturēt naudas atmaksājumu līdz brīdim, kad SIA „Jāņa ziepes” būs saņēmis
patērētāja nosūtītās, atgrieztās preces.
- Izmantojot
atteikuma tiesības Tev būs jāsedz preces atpakaļatdošanas tiešās
izmaksas, izņemot gadījumus, kad SIA „Jāņa ziepes” ir piekritis segt šīs
izmaksas.
- Atceries, izsūtot
preci Tev jānodrošina tās iepakojums tāds, lai transportējot precei
nevarētu rasties bojājums. Lai, izvairītos no pārpratumiem, mēs iesakām
preci nosūtot atpakaļ to arī apdrošināt, pretējā gadījumā par preces
bojājumiem atbildību uzņemies Tu.
- Ja
vēlies izmantot atteikuma tiesības atceries, ka Tu esi atbildīgs tikai
par preču vērtības samazināšanos, ja preces izmantotas nevis tāpēc, lai
konstatētu šo preču veidu, īpašības un darbību, bet citos nolūkos. Tāpēc
ņem vērā, ka atteikuma tiesību izmantošanas termiņā Tev ir tiesības
preci lietot tiktāl, cik tas nepieciešams preces pārbaudei (tikpat lielā
mērā, cik to varētu izdarīt pirms preces iegādes parastajā veikalā).
Izmantojot atteikuma tiesības, Tu esi atbildīgs par preces lietošanu,
kas pārsniedz preces pārbaudes nolūkam paredzēto, par tādu preces
lietošanu atteikuma tiesību izmantošanas termiņā, kas nav savienojama ar
labas ticības principu, kā arī par preces vērtības, kvalitātes un
drošuma samazināšanos.
- Ministru
kabineta 2014.gada 20.maija noteikumi Nr.255 “Noteikumi par distances
līgumu” 22.punkts nosaka ka, patērētājs nevar izmantot atteikuma
tiesības, ja
- *
Preces vai pakalpojuma cena ir atkarīga no finanšu tirgus svārstībām,
kuras pārdevējs vai pakalpojuma sniedzējs nevar kontrolēt un kuras var
rasties atteikuma tiesību termiņā;
- * Prece tiek izgatavota pēc patērētāja norādījumiem vai ja prece ir nepārprotami personalizēta;
- * Prece tās īpašību dēļ pēc piegādes ir neatgriezeniski sajaukusies ar citām lietām;
- SIA
"Jāņa ziepes" vērš uzmanību uz to, ka konstatējot atpakaļ atdotās preces
vērtības zudumu, var vērsties tiesā ar prasības pieteikumu pret
Patērētāju par SIA "Jāņa ziepes" radīto zaudējumu segšanu, kas radušies
Patērētāja rīcības rezultātā.
-
- Mēs
darīsim visu, lai garantijas vai pretenziju izskatīšanas procedūra
noritētu iespējami drīzā laikā un neradītu Tev liekus uztraukumus.
Pretenziju pieteikšanas un izskatīšanas kārtība
- Pretenzijas pieteikšanas laiks par iegadātām precēm ir 24 mēneši no preces pirkuma brīža.
- Ja
preces neatbilstība līguma noteikumiem atklājas sešu mēnešu laikā pēc
preces iegādes, uzskatāms, ka tā eksistēja preces iegādes dienā, izņemot
gadījumu, kad šāds pieņēmums ir pretrunā ar preces raksturu vai
neatbilstības veidu.
- Ja iegādātā prece izrādās neatbilstoša, patērētājam ir tiesības pieprasīt:
1. Vispirms –
lai bez atlīdzības (tajā skaitā bez preces nosūtīšanas, darba,
materiālu un citu izmaksu atlīdzināšanas) un saprātīgā termiņā novērš
preces neatbilstību VAI apmaina preci, izņemot ja tas nav iespējams vai
ir nesamērīgi. Jāņem vērā arī preces raksturs, kā arī paredzamo tās
lietošanas nolūks.
2. Ja neatbilstību novēršanu nepaveic saprātīgā termiņā vai neapmaina preci, neradot neērtības, patērētājam ir tiesības uz:
Cenas attiecīgu samazinājumu
Līguma atcelšanu un naudas atmaksu (izņemot, ja neatbilstība ir
maznozīmīga un nevar būtiski ietekmēt iespējas preci izmantot)
Samazinot cenu vai atceļot līgumu, var ņemt vērā preces nolietojumu vai labumu, ko patērētājs guvis, lietojot preci un par ko līgumslēdzēju puses nav vienojušās
- Ja
rodas strīds ar pārdevēju vai pakalpojuma sniedzēju, tas vispirms
risināms pārrunu ceļā, cenšoties panākt vienošanos – mutiski vai
rakstiski.
- Pārdevēja pienākums – sniegt atbildi/ piedāvājumu risinājumam – parasti 15 darbdienu laikā. Atteikums jāpamato.
- Ja neizdodas strīdu atrisināt, patērētājs var vērsties:
1. Patērētāju tiesību aizsardzības centrā pēc palīdzības
2. Pie
attiecīgās jomas ārpustiesas strīdu risinātāja, piemēram, Sabiedrisko
pakalpojumu regulēšanas komisijā, pie Latvijas Komercbanku asociācijas
ombuda, Latvijas apdrošinātāju asociācijas ombuda u.c.
3. Patērētāju
strīdu risināšanas komisijā, ja Patērētāju tiesību aizsardzības centrā
sniegtā palīdzība strīda risināšanā nav nodrošinājusi rezultātu un
attiecīgajā jomā ir iespējams sasaukt komisiju
4. Tiesā, tai skaitā saskaņā ar procedūru par maza apmēra prasībām
- Strīdu izšķiršana tiešsaitē: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=LV
- Patērētāju ārpustiesas strīdu risināšanas komisija
Rīgā, Brīvības ielā 55, LV-1010
Tālr.: 65452554;
e-pasts: ptac@ptac.gov.lv
mājaslapa: http://www.ptac.gov.lv/lv/content/pateretaju-stridu-risinasanas-komisija-0
Maksa: Bez maksas
Valodas: Iesniegumus var iesniegt atbilstoši Valsts valodas likumam